Branding
De fundering van jouw merkbeleving en communicatie
Branding is de manier waarop je je in de markt positioneert, en waar jouw doelgroep zich mee kan en wilt identificeren. Ten opzichte van andere vormen van marketing is branding bedoeld om jouw merkbeleving te optimaliseren in plaats van het aanzetten tot actie. Het versterkt de herkenbaarheid van je merk en de band met je doelgroep. Daarnaast vormt het een solide basis voor andere vormen van marketing en visuele communicatie.
De basis van ieder sterk merk wordt gevormd door een sterke identiteit. Belangrijke onderdelen hiervan zijn de visie, missie, tone of voice en doelgroep. Belangrijk hierbij is het vaststellen van de “merkwaarden”, deze waarden zijn het uitgangspunt waarmee het logo en de huisstijl ontwikkeld wordt.
WERKWIJZE
CONCEPT.
Wie ben je, waar sta 's ochtends voor op en wat maakt jou uniek? Enkele vragen waarvan de antwoorden de basis voor een doeltreffende positionering vormen. Hiermee ontwikkelen we samen een concept die jouw doelgroep op unieke wijze raakt.
CREATIE.
Vormgeving gaat verder dan alleen het esthetische aspect. Zowel vorm, beeld, kleur en typografie communiceren (on)bewust een bepaald gevoel. Wij zorgen er voor dat dit gevoel perfect aansluit op jouw positionering en daardoor doeltreffend communiceert.
COMMUNICATIE.
Diverse communicatie middelen kunnen van toepassing zijn om jouw doelgroep aan te spreken en het beoogde doel te behalen. Naast de ontwikkeling van deze visuele communicatie zorgen wij ook voor de realisatie en inzet hiervan. Zowel on- als offline!
Benieuwd wat er voor jouw bedrijf mogelijk is?
Neem nu contact op en ontvang vrijblijvend advies.