Het naslagwerk voor jouw identiteit en communicatie.

Richtlijnen en aanbevelingen voor een consequent visueel voorkomen en communicatie

Huisstijl handboek.

Om te zorgen dat de visuele identeit consequent wordt doorgevoerd in alle communicatie middelen kunnen hiervoor richtlijnen worden opgesteld in een huisstijl handboek. Dit handboek dient tevens als naslagwerk voor de ontwikkeling van de benodigde middelen. Hierin vindt je onder andere hoe er met het logo om gegaan dient te worden, welke kleuren en typografie er gebruikt worden en hoe beeldmateriaal wordt ingezet.

Inhoud.

Een huisstijl handboek kan de volgende onderdelen bevatten:

 

1. Branding

1.1 Algemene informatie
1.2 Missie / Visie
1.3 Merkwaarden / Tone of voice

2. Logo

2.1 Opbouw ontwerp
2.2 Versies
2.3 Beeldmerk
2.4 Ruimte en plaatsing
2.5 Gebruik

3. Kleur palette

3.1 Kleur symboliek
3.2 Kleur gebruik

4. Typografie

4.1 Logo lettertype
4.2 Primair lettertype
4.3 Illustratief lettertype

 

 

5. Beeldgebruik

5.1 Fotografie
5.2 Vormen en illustraties
5.3 Patronen en texturen

6. Vormgeving

5.1 Layout
5.2 Templates
5.3 Middelen

WERKWIJZE.

CONCEPT.

Wie ben je, waar sta 's ochtends voor op en wat maakt jou uniek? Enkele vragen waarvan de antwoorden de basis voor een doeltreffende positionering vormen. Hiermee ontwikkelen we samen een concept die jouw doelgroep op unieke wijze raakt.

CREATIE.

Vormgeving gaat verder dan alleen het esthetische aspect. Zowel vorm, beeld, kleur en typografie communiceren (on)bewust een bepaald gevoel. Wij zorgen er voor dat dit gevoel perfect aansluit op jouw positionering en daardoor doeltreffend communiceert.

COMMUNICATIE.

Diverse communicatie middelen kunnen van toepassing zijn om jouw doelgroep aan te spreken en het beoogde doel te behalen. Naast de ontwikkeling van deze visuele communicatie zorgen wij ook voor de realisatie en inzet hiervan. Zowel on- als offline!

Benieuwd wat er voor jouw bedrijf mogelijk is?

Neem nu contact op en ontvang vrijblijvend advies.