Illustratie.

Bedrijfsidentiteit | Logo ontwerp | Huisstijl

Illustratie: de universele (beeld)taal.

In tegenstelling tot taal zijn illustraties universeel, begrijpbaar voor iedereen. Een zeer efficiënt medium om informatie over te brengen aan mensen met verchillende afkomsten. Denk bijvoorbeeld aan infographics, verkeersborden of bewegwijzering.

Illustratie kan gebruikt worden om complexe materie in één oogopslag duidelijk te maken. “Een beeld zegt meer dan duizend woorden.” Ook het amuserend vermogen ervan kan van waarde zijn, zo nodigt een mooie illustratie uit om een tekst te lezen of een product aan te schaffen.

Heraldiek.

Heraldiek of wapenkunde is de wetenschap die zich bezighoudt met het ontstaan, de ontwikkeling en het gebruik van wapens. Van oudsher is een wapen (-schild) bedoeld om een specifieke groep te voorzien van een identiteit. Zowel de beeldvormen als het kleurgebruik van het wapen symboliseren bepaalde waarden kenmerkend voor de betreffende groep. Deze vorm van een visuele identiteit is de voorloper van de huidige huisstijl, en het wapen ontwerp de voorganger van het logo.

Infographics.

Cartografie, infographics, pictogrammen en bewegwijzering hebben 1 ding in het gemeen: het verschaffen van informatie door middel van beeld. Door het gebruik van (voornamelijk) beeld in plaats van tekst is de informatie begrijpbaar voor mensen van verschillende afkomsten. Tevens kan een goede infographic complexe materie in 1 beeld duidelijk maken.

Karakter ontwerp.

Een karakter, stripfiguur of bedrijfmascotte kan naast de amuserende waarde ook een functionele rol vervullen. Zo kan bijvoorbeeld een bedrijfsmascotte of stripfiguur (-animatie) op laagdrempelige wijze de merkwaarden van de organisatie uitleggen, voor interactie met de doelgroep zorgen of het kan op zichzelf staand de basis zijn voor merchandise. 

WERKWIJZE.

CONCEPT.

Wie ben je, waar sta 's ochtends voor op en wat maakt jou uniek? Enkele vragen waarvan de antwoorden de basis voor een doeltreffende positionering vormen. Hiermee ontwikkelen we samen een concept die jouw doelgroep op unieke wijze raakt.

CREATIE.

Vormgeving gaat verder dan alleen het esthetische aspect. Zowel vorm, beeld, kleur en typografie communiceren (on)bewust een bepaald gevoel. Wij zorgen er voor dat dit gevoel perfect aansluit op jouw positionering en daardoor doeltreffend communiceert.

COMMUNICATIE.

Diverse communicatie middelen kunnen van toepassing zijn om jouw doelgroep aan te spreken en het beoogde doel te behalen. Naast de ontwikkeling van deze visuele communicatie zorgen wij ook voor de realisatie en inzet hiervan. Zowel on- als offline!

Benieuwd wat er voor jouw bedrijf mogelijk is?

Neem nu contact op en ontvang vrijblijvend advies.